Ridlektion för Ulle

I Lördas red jag lektion för Ulle :) det gick bra, om man bortser från när han bockade av mig.. Hehe.. Eftersom jag kräver mycket mer av honom när jag rider för Ulle försöker han komma undan, slippa jobba liksom. Då bockar han bl.a. Jobbar mycket med att om jag t.ex ökar, och han bockar för att försöka slippa undan ska jag typ tänka, ah men visst, bocka du, men öka samtidigt! Då lär han sig till slut att det inte lönar sig att bocka, för att han endå kommer behöva länga på stegen.

Han bockade först en gång utan att jag var beredd på det, då gjorde jag frammåtvolt och landa på huvudet. Sen bockade han igen precis innan ett hinder, så hamnade jag på halsen på honom och hängde där i ca 1 sekund innan jag klättrade tillbaka till sadeln och slog till med spöt så att han skulle fortsätta frammåt.

I förrgår när jag red var han jätte sprallig, så jag släppte honom i en hage där han fick springa av sig. Hade inte kameran med mig, med tog lite kort med min skit dåliga mobil kamera.. :p
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0