Mycket på en dag

Hej! Idag kom jag till stallet vid kvart över två. Jag skyndade mig med att mocka, sen tog jag in Rocky och gjorde i ordning han :)
Först red jag lite i manegen i ca 20 min. Sen tröttnade både Rocky och jag, så jag sadlade av honom och tänkte låta han springa av sig i en hage. Fast han va inte på ngt bus humör, så han sprang inte av sig ngt..

Jag tog ut honom från hagen och lät han stå och käka lite gräs. Sen hoppade jag upp på ryggen på han och satt där lite. Efter en stund red jag runt där på stallplanen och kollade hur mycket Rocky lystnade på bara skänklarna, och dom lystnade han bra på! Red in i paddoken och travade runt där barbacka med bara grimma och ett grimskaft på ena sidan. Gjorde en massa serpintiner och volter med hjälp av skänklarna. Sen skuttade jag över ett litet 50-60cm hinder säkert 20 ggr.. Travade runt i paddoken i ca 30 min.

Efter en stund va Rocky trött så vi red ut ur paddoken. Jag bestämde mig för att prova en liten skogsstig som en på stallet försökt förklara för mig. Den skrittade jag också med hjälp av endast skänklarna. Galopperade han också sen på en grusväg så att han skulle få galoppera lite :)

Tog ett kort den enda gången han sprang lite idag,







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0