Löshoppning

Idag ställde jag fram en komination på fyra hinder :) eller ah, en bana kanske man säger. I alla fall så var det 3 snäva svängar, och två utav hindren behövde man byta galopp över. Hoppade den först en gång, då Rocky inte bytte på någon av hindrerna och behövde bryta av till trav och fatta ny galopp (vilket var svårt med tanke på det korta avståndet) kom alldeles för snett mot det ena hindret och rev det..
Provade en gång till, den här gången hade jag honom lite mer samlad och mer energi i stegen, plus att jag visade vääldigt tydligt åt vilka håll han skulle år efter hindrerna. Det gick jätte bra! Han bytte galopp perfekt och klarade alla svängar galant! Hoppade den en gång till, den här gången utan att visa så tydligt att han skulle byta galopp över dem två hindrera. Det gick ännu bättre!

Så stolt över min lilla prutt ♥

Jag avslutade då för att han hade vart så duktigt :) Eftersom jag bara hade ridit i ca 20 minuter bestämde jag mig för att löshoppa Rocky lite :D Först fick han hoppa ett litet kryss (så att han fattade att han skulle över hindret också.. :p) sen 80cm, 1m och 110cm :D

Filmade när han hoppade (*med mobilen*) :

1m:

 

 110cm:
  Han fick lite fnatt och bockade som en tok innan han kom med i bild, därför blev han nog förvånad av att se ett hinder stå där mitt i allt.. haha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0